http://www.zamins.ir/articles/view-44899.aspx

تفاوت یخچال های صنعتی و خانگی | 09140699618

یخچال های صنعتی در مقایسه با یخچال های منازل؛ انرژی بیشتری مصرف می کنند، چون یخچال های صنعتی با استفاده از تجهیزاتی مانند گرم کننده های ضد برفک، اواپراتور، کمپرسور با عملکرد عالی، فن های خنک کننده و غیره تولید می شوند

یخچال های صنعتی در مقایسه با یخچال های منازل؛ انرژی بیشتری مصرف می کنند، چون یخچال های صنعتی با استفاده از تجهیزاتی مانند گرم کننده های ضد برفک، اواپراتور، کمپرسور با عملکرد عالی، فن های خنک کننده و غیره تولید می شوند و برای آشپزخانه های صنعتی مقرون به صرفه هستند تا بتوانند مواد غذایی را با کیفیت بالا نگهداری کنند. یخچال های صنعتی هوای گرم را از فضایی که مواد غذایی درون آن نگهداری می شوند به خارج انتقال می دهند و دمای درونی یخچال با این روش کاهش می یابد. به عنوان مثال ابعاد یخچال های صنعتی و فریزر ایستاده دو درب برای رستوران ها استفاده می شوند و با استاندارد های مربوط به تولید یخچال های خانگی متفاوت هستند.

تفاوت اصلی بین یخچال های صنعتی و خانگی در ظرفیت و عملکرد آن‌ها است. یخچال های صنعتی برای استفاده در محیط های تجاری و صنعتی طراحی شده‌ و بیشتر برای نگهداری از مواد غذایی و نوشیدنی هایی با حجم زیاد به کار می‌روند. در مقابل، یخچال های خانگی برای استفاده در خانه ها طراحی شده‌اند و بیشتر برای نگهداری مواد غذایی و نوشیدنی های کمتر کاربرد دارند.

ظرفیت یخچال های صنعتی، بسیار بیشتر از یخچال های خانگی است و معمولاً حجمشان از ۲۰ فوت مکعب بالاتر است که به دلیل نیاز به نگهداری مواد غذایی به مقدار بیشتر و به صورت بهینه، در رستورانها و فروشگاه  های بزرگ صورت می گیرد.

یخچال های صنعتی دارای عملکرد قدرتمندتری هستند و معمولاً دارای تکنولوژی های پیشرفته‌تری هستند تا در دما و رطوبت مطلوب، از مواد غذایی نگهداری کنند.

همچنین، یخچال های صنعتی دارای قابلیت تنظیم دما و میزان رطوبت هستند که به صورت مجزا برای هر قسمت از یخچال قابل تنظیم می باشد.

یخچال های صنعتی حجم بیشتر و عملکرد قدرتمندتر و دوام بیشتری دارند و معمولاً برای مدت زمان بیشتری استفاده می‌شوند. همچنین، برای مقابله با شرایط سخت محیطی و کاربری، یخچال های صنعتی از مواد مقاوم تری ساخته می‌شوند.

یخچال های صنعتی، انرژی و مصرف بیشتری نسبت به مدل های خانگی دارند، چون با اجزای مانند اپراتور و فن های خنک کننده، گرم کننده های ضد برفک و کمپرسورهای با کارایی بالا طراحی شده اند و برای فروشگاه ها و آشپزخانه های صنعتی بسیار با صرفه هستند و البته کیفیت مواد غذایی را به خوبی حفظ می کنند.

اندازه یخچال صنعتی با استانداردهای خانگی متفاوت است و متناسب با موارد استفاده ای که دارند، تولید و عرضه می شوند. یخچال و فریزرهای صنعتی از جمله یخچال فروشگاهی، یخچال ایستاده، یخچال سوپر مارکتی، شیشه خم، فریزر خوابیده، صندوقی، فریزر ایستاده، پرده هوا و ... با استانداردهای روز تولید و به بازار عرضه می شوند.

تفاوت یخچال های صنعتی و خانگی

انواع یخچال های صنعتی

یخچال های صنعتی بسیار متنوع هستند و رستوران ها و آشپزخانه های تجاری مختلف برای نگهداری مواد شیمیایی و نوشیدنی از آنها استفاده می کنند.

یخچال صنعتی خیلی بزرگ

یک یخچال صنعتی خیلی بزرگ، به اندازه یک اتاق برای ذخیره سازی مواد طراحی می شود. این نوع یخچال بیشتر مانند سردخانه است و با استفاده از فضای کافی می توان اقلام اصلی را را می توان در آن ذخیره کرد تا مقدار زیادی از محصول خنک شود و حال از ترافیک سنگین در آشپزخانه تجاری نیز کم شود.

موارد استفاده این نوع یخچال ها برای جعبه های مواد غذایی، گوشت، مرغ، ماهی، محصولات غذایی است. این یخچال ها برای رستوران های بزرگ غذاخوری، هتل ها، مهمان نوازی، مواد غذایی زنجیره ای مناسب هستند.

یخچال های صنعتی ایستاده یک، دو یا سه بخشی

یخچال های صنعتی ایستاده از یک، دو یا سه بخش تشکیل شده اند و در طیف گسترده ای از فروشگاه ها استفاده می شود. بیشتر آشپزخانه ها از چند واحد استفاده می کنند، مثلا واحدی که وسایل آماده را برای کل هفته ذخیره می کند و در واحد دیگر وسایل آب شده و آماده شده برای مصرف روزانه قرار می گیرد. با نگهداری مستقیم این یخچال در آشپزخانه زمان آماده سازی و سرویس کاهش می یابد.

موارد استفاده یخچال های صنعتی ایستاده برای نگهداری گوشت، مرغ، ماهی، محصولات غذایی، سس و چاشنی های آماده است، این یخچال ها بهترین گزینه برای رستوران های معمولی و غذاخوری خوب، زنجیره های فست فود، آشپزخانه های کافه تریا هستند.

بیشتر بخوانید: نمایندگی الکترواستیل در اصفهان

انواع یخچال ویترینی ایستاده

یخچال‌های ویترینی ایستاده، بسته به تعداد درب در انواع مختلفی تقسیم می‌شوند:

یخچال ویترینی ایستاده تک درب

از یخچال ویترینی ایستاده تک درب در سوپرمارکت‌های متوسط و کوچک و کسب و کارهای مرتبط با غذا استفاده می‌شود. برای نصب این یخچال به فضای زیادی نیاز نیست و می‌توان آن را در گوشه‌‌ای از فروشگاه قرار داد. این یخچال در سه ابعاد 60، 70 و 90 سانتی متر طراحی و ساخته می‌شود. جنس بدنه یخچال ویترینی ایستاده گالوانیزه استو به یک شیشه دو جداره مجهز شده است. شیشه دوجداره از هدر رفتن انرژی جلوگیری خواهد کرد.

یخچال ویترینی ایستاده دو درب

یخچال ویترینی ایستاده دو درب در همه اغذیه فروشی‌ها استفاده می شود. یخچال ویترینی دو درب از جنس تمام استیل و گالوانیزه تولید می شود و نوع درب آن شیشه دو جداره است. این یخچال در ابعاد 60، 70، 120 و 150 سانتی متر ساخته می شود.

یخچال ویترینی ایستاده سه درب

یخچال ویترینی ایستاده سه درب ابعاد 2 متری با بدنه‌ای تمام استیل در بازار وجود دارد. نوع سیستم سرمایشی این یخچال‌ها، نوفراست است.

یخچال ویترینی ایستاده چهار درب

یخچال ایستاده چهار درب از جنس استیل و گالوانیزه تولید شده و طول عمر بالایی دارد. این یخچال در ابعاد 120 سانتی متر و حدودا 1.5 متر عرضه می شود.

یخچال ویترینی ایستاده شش درب

این یخچال از استیل عایق بندی شده که طول عمر بالایی دارد، شیشه آن ضد بخار است و از سیستم سرمایشی نوفراست در طراحی آن استفاده شده است. تعداد طبقات این یخچال‌های ویترینی بسته به نیاز هر کسب و کار قابل سفارش سات و علاوه بر سوپرمارکت، به عنوان یخچال قنادی، یخچال پروتئینی، یخچال گوشت و یخچال لبنیاتی از آن استفاده می شود.

یخچال صنعتی ایستاده درب شیشه ای

این نوع یخچال با درب شیشه ای در فروشگاه مواد غذایی و بازارها رایج است و محصول داخل یخچال قابل مشاهد است. موارد استفاده یخچال صنعتی ایستاده درب شیشه ای، غذاها و نوشیدنی های بسته بندی شده می باشد. این یخچال ها، برای فروشگاه مواد غذایی، فروشگاه مناسب، تریاها، بازارهای خرید و فروش مناسب است.