http://www.zamins.ir/articles/view-44899.aspx

تعمیر یخچال ویترینی در خمینی شهر| 09140699618

یخچال های ویترینی سیستم متفاوتی نسبت به یخچال های خانگی دارند و برای تعمیر و رفع عیب این یخچال ها باید به تعمیرگاه های مجاز تعمیر یخچال فریزر مراجعه شود.

یخچال های ویترینی، یخچال هایی است که در ویترین مغازه قرار می گیرد که می توان به مغازه های آبمیوه بستی فروشی ها، قنادی ها و فروشگاه ها اشاره کرد. یخچال های ویترینی سیستم متفاوتی نسبت به یخچال های خانگی دارند و برای تعمیر و رفع عیب این یخچال ها باید به تعمیرگاه های مجاز تعمیر یخچال فریزر مراجعه شود.

معرفی قسمت های مختلف یخچال ویترینی

کمپرسور یخچال ویترینی

وظیفه کمپرسور یخچال، تبدیل بخار گاز به مایع است، کمپرسورها بخار گاز را فشرده می کند و در لوله‌های کندانسور حرکت داده و هدایت می‌کند. کمپرسورها در یخچال‌های ویترینی دارای دو قسمت الکتریکی و مکانیکی هستند، قسمت الکترونیکی یک الکتروموتور از نوع آسنکرون است که کارش حرکت دادن قسمت مکانیکی موتور است.

کندانسور یخچال ویترینی

پشت یخچال‌های ویترینی یک سری لوله‌های شبکه‌ای متصل به هم تعبیه شده که به کمپرسور متصل هستند. این لوله‌ها کندانسور نام دارند. بخار گاز در این لوله‌ها توسط کمپرسور به مایع تبدیل می‌شود. عملیات میعان گاز یا فشرده‌سازی گاز و حرکت کردن گاز در این لوله‌ها توسط کمپرسور انجام می‌شود. 

ترموستات یخچال ویترینی

کار ترموستات، هدایت جریان برق به کمپرسور و قطع و وصل کردن آن است. وقتی دمای یخچال ویترینی زیاد شود، جریان برق توسط ترموستات به سمت کمپرسور هدایت می‌شود و عملیات پایین آوردن دمای محفظه یخچال یا سرد کردن آن انجام می‌شود.

اوپراتور یخچال ویترینی

میزان سرمایی است که در محفظه این یخچال‌ها تولید می‌شود بسیار مهم است. ایجاد و تولید سرما در یخچال‌های ویترینی بوسیله اوپراتور انجام می شود. اگر این قطعه دچار مشکل شود سرمای محفظه یخچال کاهش می‌یابد و یا دمای محفظه افزایش می‌یابد. در اکثر مواقع، علت کار نکردن یخچال ویترینی فروشگاهی به یکی از 4 مورد ذکر شده است. البته گاهی عواملی دیگری مانند درب یخچال، لاستیک درب یخچال و عایق بدنه یخچال هم  در روند کارکرد یک یخچال اختلال ایجاد می کند.

تعمیر یخچال ویترینی در خمینی شهر

شارژ گاز یخچال ویترینی

گاز یخچال ویترینی نقطه جوش پایینی دارد. این گاز قابل اشتعال یا قابل انفجار نیست. برای شارژ گاز یخچال ویترینی ابتدا باید نشت یابی انجام شود. در اغلب موارد چون همراه با مبرد، روغن نیز خارج می شود، محل نشت گاز یخچال ویترینی چرب می شود. البته گاهی اوقات بر اثر پوسیدگی یا ضربه در طول مسیر مبرد، گاز یخچال نشت پیدا خواهد کرد. نشت گاز یخچال ویترینی، به آسانی قابل تشخیص است. از متداول ترین روش نشت یابی یعنی محلول آب و صابون می توان محل نشت را پیدا کرد. اگر هیچ حبابی ایجاد نشود، به این معنی است که نشت گاز وجود ندارد.

بعضی تعمیرکاران از نشت یاب الکترونیکی برای یخچال ویترینی استفاده می کنند که بسیار حساس و دقیق است، در محلی که نشت گاز رخ داده باشد صدای بوق دستگاه افزایش می یابد. نشت یاب الکترونیکی به کلر حساس است، اما امروزه مبرد های جدید فاقد کلر هستند و این دستگاه به مرور کارایی خود را از دست خواهد داد.

با بررسی نشت گاز یخچال و یافتن محل نشت می توان دستگاه را تعمیر کرد که البته این کار باید توسط متخصص این رشته انجام شود. شما می توانید با تعمیرکاران ضامینس تماس بگیرید. برای شارژ گاز یخچال ویترینی بعد از چک کردن یخچال، تعمیرکار لوله های کندانسور، اواپراتور و لوله مویی را توسط گاز ازت شست و شو می دهد. برای شارژ گاز، ابتدا باید لوله گیج را به کپسول گاز متصل نمود و سپس گاز را باز کرد، طرف دیگر لوله را که به گیج متصل است باید شل شود تا مقداری گاز خارج شود. بهتر است شارژ گاز یخچال ویترینی هنگام روشن بودن کمپرسور و آرام آرام انجام شود.

بیشتر بخوانید: نمایندگی تعمیر یخچال الکترولوکس در فولادشهر

تعمیر یخچال ویترینی در سوپر مارکت ها

توصیه می شود در صورت خراب شدن یخچال ویترینی تا رسیدن تعمیرکار، در یخچال باز و بسته نشود تا هوای خنک آن از بین نرود. در تعمیر یخچال ویترینی سوپرمارکتی اگر لوله بالب ترموستات از داخل محفظه يخچال خارج شده باشد، موتور يخچال ویترینی سوپرمارکت به طور يكسره كار می کند و سرمای بيش از اندازه تولید می کند. تعمیرکار با جا زدن لوله بالب این مشکل را برطرف خواهد کرد، البته به هم خوردن تنظیمات درجه ترموستات یخچال ویترینی نیز می تواند دلیل یخ زدن مواد غذایی باشد که.

یخچال ویترینی سوپرمارکت در ظرفیت های مختلفی تولید می شود و می توان متناسب با فضای سوپرمارکت، مدل مناسب را انتخاب نمود. دمای یخچال ویترینی سوپرمارکت بین 3 تا 5 درجه است. در بعضی از یخچال های ویترینی سوپرمارکت، نورهای LED تعبیه شده که جذابیت بیشتری را به یخچال می دهد و باعث جلب توجه مشتری نیز می شوند. قدرت موتور یخچال ویترینی سوپر مارکت از 1/2تا 1/5اسب متغیر است.

تعمیر یخچال ویترینی در خمینی شهر

تعمیر یخچال ویترینی ایستاده

یخچال های صنعتی یا ایستاده یا صندوقی هستند. یخچال های ایستاده، بیشتر ویترینی تک در یا دو در هستند. در طراحی یخچال ویترینی ایستاده وجود چرخ در زیر یخچال بسیار با اهمیت است. چرخ ها این امکان را فراهم می کند تا بتوان یخچال را به راحتی جابه جا نمود و در جای دیگر قرار داد و یا به راحتی زیر یخچال را تمیز کرد. انتخاب نوع یخچال ویترینی با توجه به نیاز صاحب فروشگاه قابل انجام است. 

تعمیر یخچال ویترینی در قصابی ها

یخچال های ویترینی با قدرت بالای سردسازی، برای محصولات گوشتی در قصابی ها مورد استفاده قرار می گیرد. دما در یخچال ویترینی قصابی از مهم ترین فاکتورهاست. از مزایای یخچال های ویترینی قصابی،امکان نظافت آسان آن است. به دلیل فضای بزرگ یخچال، درها کاملا باز می شود و به راحتی می توان داخل یخچال را نظافت کرد.

خراب شدن لاستيك هاي لرزه گير موتور یخچال ویترینی قصابی و شل شدن پيچ هاي نگهدارنده موتور یخچال، در هنگام روشن يا خاموش شدن موتور یخچال، باعث ایجاد صدای غیرطبیعی می شود. در تعمیر یخچال ویترینی قصابی، تعمیرکار پس از بازدید کامل از موتور و برطرف کردن خرابی ها، یخچال ویترینی قصابی را تست می کند تا اگر مجددا صدای غیرطبیعی داشت، آن را تعمیر کند.

بیشتر بخوانید: نمایندگی تعمیر یخچال بنس در فولادشهر

تعمیر یخچال ویترینی در فروشگاه ها

در یخچال ویترینی فروشگاهی، اجناس به راحتی در دسترس مشتری قرار می گیرد و مشتری می تواند موادغذایی مورد نیاز را از یخچال بردارد. یخچال ویترینی ایستاده، بهترین نوع برای فروشگاه است.

اگر از یخچال ویترینی فروشگاهی، به صورت بهینه استفاده نشود، ممکن است آسیب ببیند و نیاز به تعمیر داشته باشد. در صورتی که كمپرسور یخچال ویترینی فروشگاهی از فشار افتاده باشد، موتور یخچال یکسره کار می کند، اما سرما تولید نمی کند. در تعمیر یخچال ویترینی فروشگاهی، تعمیرکار لوله خروجي و ورودي را از كمپرسور جدا می کند و ميزان فشار کمپرسور را چک می کند و در صورت لزوم آن را تعویض می کند. گاهی نداشتن گاز یخچال، باعث یکسره کارکردن یخچال فریزر می شود که تعمیرکار با شارژ گاز یخچال ویترینی، سرمای یخچال را تنظیم می کند.