http://www.zamins.ir/articles/view-44899.aspx

تعمیر یخچال صنعتی در نجف آباد| 09140699618

در بیشتر فروشگاه‌های مواد غذایی، محصولاتی به فروش می‌رسد که باید در دمای سرد یخچال یا فریزر نگهداری شود. فروشگاه‌های لبنیات و قصابی‌ ها و همچنین فروشگاه‌ های پروتئینی جزو فروشگاه‌هایی هستند که از یخچال و فریزر استفاده می‌کنند.

یخچال فروشگاهی یا صنعتی چیست؟

در بیشتر فروشگاه‌های مواد غذایی، محصولاتی به فروش می‌رسد که باید در دمای سرد یخچال یا فریزر نگهداری شود. فروشگاه‌های لبنیات و قصابی‌ ها و همچنین فروشگاه‌ های پروتئینی جزو فروشگاه‌هایی هستند که از یخچال و فریزر استفاده می‌کنند. به یخچال و فریزر هایی که در فروشگاه‌های کالای تند مصرف استفاده می‌شوند، یخچال صنعتی و فریزر فروشگاهی گفته می‌شود. یخچال و فریزر های فروشگاهی جزو پرکاربردترین و ضروری‌ترین دستگاه‌های فروشگاه‌های مواد غذایی یا دارو به شمار می‌شوند. 

انواع یخچال فروشگاهی

یخچال های صنعتی براساس کاربری و نوع طراحی فروشگاه در اندازه ها و طرح های مختلف در بازار وجود دارند و فروشندگان و مدیران فروشگاه‌ها براساس نوع طراحی داخلی فروشگاه و چینش موردنظر برای محصولات، یخچال های صنعتی مناسبی را انتخاب نمایند.

در بعضی از یخچال های فروشگاهی، کمپرسور در پایین یخچال قرار دارد و در بعضی دیگر کمپرسور در بالای یخچال قرار گرفته است که موجب خنک شدن سریع یخچال می‌شود و عمر محصول را نیز افزایش می‌دهد. یخچال‌هایی که کمپرسورشان در بالای دستگاه قرار گرفته قوی‌تر هستند و عمر طولانی‌تری دارند، البته این یخچال ها قیمت بالاتری دارند. از انواع یخچال های صنعتی می‌توان یخچال ایستاده، یخچال شیشه خم، یخچال پرده هوا و یخچال صنعتی را نام برد. فریزرهای ایستاده و خوابیده جزو فریزر های فروشگاهی هستند.

یخچال شیشه خم

انواع یخچال شیشه خم در سایزهای بزرگ با صفحات شیشه‌های خمیده و نورپردازی‌های زیبا در هر طبقه تولید می‌شود. درب این یخچال های صنعتی، شیشه‌ای است و در قسمت بالا تعبیه شده است، به همین دلیل برای نمایش دادن محصولات بسیار مناسب هستند. محصولاتی مثل یخچال صنعتی یا رومیزی، شو کیک رومیزی امپرو و … از این دسته یخچال های صنعتی هستند.

یخچال ایستاده روباز

انواع یخچال ایستاده روباز یا پرده هوا یا بدون در از طراحی زیبایی برخوردار است و جزو پرکاربردترین یخچال های فروشگاهی به شمار می آید. انواع یخچال ایستاده روباز در ابعاد مختلف از ۹۰ الی ۲۵۰ سانتیمتر و در مدل‌های مختلف تولید می‌شود. یخچال های پرده هوا  قیمت بالاتری در مقایسه با دیگر یخچال ها دارند و در فروشگاه‌های بزرگ مواد غذایی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: نمایندگی لباسشویی ال جی در نجف آباد

مدل‌ های یخچال ایستاده روباز

یخچال ایستاده عمق ۸۵

یخچال ایستاده روباز

یخچال فروشگاهی نیمه ایستاده روباز

یخچال پرده هوای کمدی

یخچال پرده هوای قفسه ‌ای

ویژگی یخچال ایستاده روباز

سیستم کنترل خودکار دما

امکان تغییر رنگ نورهای ال‌ای‌دی

سیستم ضد برفک

درهای شیشه‌ای دوجداره جهت عایق کردن حرارت

یخچال صنعتی

کاربرد یخچال ایستاده روباز

مدل‌های مختلف یخچال ایستاده روباز فروشگاهی، در هایپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها استفاده می شود. یخچال های ایستاده روباز فروشگاهی برای قرار دادن انواع گوشت و مرغ، انواع سوسیس و کالباس و همچنین میوه‌ها و سبزی‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند. لامپ‌های ال‌ای‌دی در یخچال های ایستاده روباز طوری طراحی شده که باعث جلب‌توجه مشتریان شود. 

یخچال ویترینی

بیشتر یخچال های فروشگاهی به‌نوعی یک ویترین هستند تا فروشنده بتوانند محصولات خود را در معرض دید مشتری قرار دهد. نوع خاصی از یخچال های صنعتی به‌صورت تخصصی برای نمایش مواد داخل یخچال طراحی شده است. این نوع یخچال های صنعتی که یخچال ویترینی گفته می‌شود، در دو نوع کانتر گرم و کانتر سرد دسته‌بندی می‌شوند. 

بیشتر بخوانید: نمایندگی الکترواستیل در خمینی شهر

یخچال کانتر سرد

یخچال های صنعتی کانتر سرد به این دلیل که دمای خاصی ندارند و دمای داخل محفظه را تغییر نمی‌دهند، جهت قراردادن شیرینی‌ها در شیرینی‌فروشی، انواع پنیرها و سوسیس و کالباس‌ها و همچنین برای نمایش و فروش دسرهای مختلف کاربرد دارند.

یخچال کانتر گرم

یخچال های کانتر گرم صنعتی، برای نگهداری غذاهای پخته شده‌ که قرار است به فروش برسد استفاده می شود. از جمله این غذاها می‌توان پیتزا، اشترودل، لازانیا، برنج‌ها و خورشت‌های رستورانی را برشمرد.

ویژگی یخچال ویترینی صنعتی

مجهز به طبقه‌های قابل تنظیم

سایزهای گوناگون کوچک تا بزرگ

دارای سیستم نوردهی شفاف

عایق‌های حفاظتی و دمایی

شیشه‌های دوجداره

تعمیر یخچال صنعتی در  نجف آباد

راهنمای خرید یخچال فروشگاهی

در زمان خرید یخچال صنعتی باید به چند اساسی توجه کرد تا انتخاب درستی بنا به هزینه ای که پرداخت می شود داشت. 

سایز یخچال صنعتی

اندازه یخچال که بر حسب فوت تعیین می‌شود و یکی از ملاک‌های مهم انتخاب یخچال است. توصیه می شود بسته به فضایی که در فروشگاه در اختیار دارید و همچنین حجم موادی که قرار است در یخچال فروشگاهی قرار دهید، اندازه مناسب را انتخاب کنید.

توجه به برچسب انرژی

برچسب انرژی یخچال فروشگاهی بااهمیت است. برچسب انرژی یک راهنمای خوب برای مصرف برق و بهینه‌سازی مصرف انرژی است.

دسترسی راحت‌تر، خریدی آسان‌تر

یکی دیگر از موارد مهم در تعیین قیمت یخچال فروشگاهی ، میزان و روش دسترسی به مواد غذایی داخل یخچال است. برخی از یخچال ها طوری طراحی شده‌اند که می‌توان آنها را در قسمت میانی فروشگاه قرار داد. چون از هر دو سمت دارای درب هستند و مشتری می تواند از دو طرف مواد غذایی موردنظر خود را بردارد. هر چه مشتریان تجربه بهتر و راحت‌تری را از خرید در فروشگاه داشته باشند، برای دفعات بعدی خرید مشتاق‌تر خواهند بود.

دقت به نوع کمپرسور و محل قرارگیری آن در یخچال

گفیتم یخچال ها به دودسته کمپرسور بالا و کمپرسور پایین تقسیم شده اند. کمپرسور موتوری است که فضای داخلی یخچال را خنک نگه می دارد. کمپرسورها ممکن است در قسمت بالا و یا پایین یخچال فروشگاهی نصب شوند. یخچال‌های کمپرسور بالا با داشتن قیمت بالاتر، عمر طولانی‌تری دارند و به علت ارسال گرمای به وجود آمده از کارکردن موتور به سمت سقف، فضای سردتری را در اطراف یخچال ایجاد می کنند. یخچال‌های کمپرسور پایین در مقایسه با یخچال‌های کمپرسور بالا قیمت مناسب‌تری دارند، اما به علت پخش کردن گرمای به وجود آمده ناشی از کارکردن یخچال در اطراف و پایین آن، عمر مفید دستگاه کاهش می یابد.

بیشتر بخوانید: نمایندگی لباسشویی سامسونگ در اصفهان

نیاز فروشگاه و مشتری

نوع یخچال فروشگاهی مناسب برای فروشگاه تا حد زیادی به نوع فعالیت و همچنین کسب‌وکار فروشگاه بستگی دارد. به این نکته توجه کنید که محله‌ای که فروشگاه در آن واقع شده است، سن و جنسیت بیشترین خریداران از فروشگاه ، بیشترین برندهایی که در یخچال خود نگهداری می‌کنید و همچنین جنس موادی که در ساخت یخچال فروشگاهی به‌کاررفته است می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در انتخاب یخچال صنعتی داشته باشد.

از موارد دیگر که باید مورد توجه قرارگیرد این است که بهتر است شیشه یخچال فروشگاهی ضد بخار باشد و همچنین دارای نمایشگر دمای هوشمند باشد.

چرخ‌هایی برای جابه‌جایی بهتر

وجود چرخ یک مزیت بسیار خوب برای یخچال صنعتی است، چون جابه‌جایی یخچال فروشگاهی، یکی از مشکلات فروشگاه‌های بزرگ است. داشتن چرخ باعث می‌شود یخچال در زمان جابه‌جایی آسیب نبیند و عمر مفیدی داشته باشد.