http://www.zamins.ir/articles/view-44899.aspx

نمایندگی یخچال فریزر سامسونگ در نجف آباد 🔱 09140699618

گاهی مواقع یخچال فریزر به درستی کار نمی کند. مثلا چراغ آن روشن نمی شود و یا ممکن است در اثر کمبود سرمایش، مواد غذایی را در داخل آن به خوبی و در شرایط خنک نگهداری نکند.

نمایندگی یخچال فریزر سامسونگ در نجف آباد

۵ روش کاربردی برای عیب یابی یخچال

گاهی مواقع یخچال فریزر به درستی کار نمی کند. مثلا چراغ آن روشن نمی شود و یا ممکن است در اثر کمبود سرمایش، مواد غذایی را در داخل آن به خوبی و در شرایط خنک نگهداری نکند. در بیشتر موارد اگر بتوانید مشکلات ساده را خودتان برطرف نمایید؛ از پرداخت هزینه ای نسبی صرفه جویی نموده اید. در ادامه به چند مورد مهم می پردازیم.

نمایندگی یخچال فریزر سامسونگ در نجف آباد

1-پی بردن به وضعیت یک یخچال فریزر خراب

وصل بودن دوشاخه یخچال به پریز برق را بررسی کنید، باید ابتدا یخچال را در حالی ثابت و پایدار نگه داشته و سپس دوشاخه متصل به برق پریز را چک نمایید تا مطمئن شوید که اثری از لختی سیم و یا قطع جریان برق وجود ندارد.

امکان دارد هرگونه گره خوردگی و کاهش اندازه سیم ممکن است منجر به نقص در یخچال فریزر شما شود. توصیه می شود در صورت مشاهده هر گونه حالت قطعی یا لختی سیم با تعمیرکار یخچال و یا تکنسین مربوطه تماس بگیرید و هرگز خودتان وارد عمل نشوید.

بیشتر بخوانید: نمایندگی یخچال فریزر سامسونگ در فولادشهر 

حذف کامل سیم رابط بین یخچال و ورودی برق

در صورت استفاده از سیم رابط بین یخچال و ورودی برق، آن را به طور کامل حذف کنید. در این حالت سیم رابط ممکن است مخدوش و یا آسیب دیده باشد و به همین علت روشن نشدن یخچال باشد. دو شاخه یخچال را مستقیما به ورودی برق یا پریز وصل کنید و اگر مشکل روشن نشدن یخچال فوق حل شد اقدام به تعویض سیم رابط نمایید.

برای دریافت مشاوره میتوانید از طریق شماره 09140699618 به صورت مستقیم با آقای مهندس اقبال تماس بگیرید.

امتحان دستگاه برقی دیگر را با همان ورودی برق

برای اینکه متوجه شوید مشکل روشن نشدن یخچال از ورودی برق است، دستگاه برقی سالم دیگری را در مجاورت یخچال به همان پریز برق متصل نموده و جریان برق را در دستگاه جدید امتحان کنید. اگر دستگاه جدید نیز روشن نشود یعنی فیوز برق یا جعبه مدار برق شما دچار اشکال می باشد.

وصل کردن یخچال برق به یک ورودی برق دیگر

راهکار دیگر این است که دو شاخه یخچال را به پریزی دیگر وصل کنید. اگر مشکل حل شود متوجه می شوید که ورودی برق قیلی دچار اشکال است. برای تست کردن وجود ولتاژ برق در پریز معیوب، از یک مولتی متر استفاده نمایید. اگر با طریقه استفاده از مولتی متر را آشنایی ندارید با یک تعمیرکار برق یا تکنسین حرفه ای تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: نمایندگی یخچال فریزر سامسونگ در شاهین شهر

قطع و وصل کردن جریان برق یخچال

جریان برق یخچال را برای مدتی قطع و دوباره وصل کنید. برای ریست کردن جریان برق باید سراغ جعبه قطع مدار و فیوز برق بروید و این کار را انجام دهید. این حالت شباهت زیادی به ریست کردن گوشی موبایل و یا کمپیوتر دارد. با این کار جریان برق کلی مدتی قطع شده و دوباره به کار انداخته می شود.

2- یافتن مشکل با وجود روشن بودن چراغ

چک کردن عقربه دماسنج داخل یخچال

می توان دماسنج داخل یخچال را بررسی نمود. برای این کار عقربه دماسنج را چرخانده تا متوجه گرم شدن آن خواهید شد. گرم بودن دماسنج نشانگر این است که یخچال روشن است. به منظور اطمینان از درستی آزمایش انجام داده، دماسنج های فریزر را نیز چک کنید،  ممکن است سرمای فریزر مانع از حس صحیح گرمای دماسنج یخچال شوید.  دمای داخل یخچال باید بین ۳ تا ۴ درجه سانتیگراد و دمای فریزر آن باید در دمایی بین ۱۵- تا ۱۸- درجه سانتیگراد قرار داده باشد.

نمایندگی یخچال فریزر سامسونگ

اطمینان از گردش درست جریان هوا در داخل یخچال 

برای این کار فضای بین دیوار و یخچال خود را بررسی کنید. باید فضای استاندارد یخچال از کناره ها فضایی در حدود ۳ اینچ (۷۶ میلیمتر) و از بالا ۱ اینچ (۲۵ میلیمتر) در نظر گرفته شود. با این کار جریان هوای مورد نیاز موتور موجود بوده و در نتیجه موتور عملکرد بهتری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: نمایندگی یخچال فریزر سامسونگ در خمینی شهر

تمیز کردن کوئل کندانسور یخچال با جارو یا فرچه 

این عمل باعث می شود گرمای موجود در کوئل کندانسور پخش شود و یخچال عملکرد بهتری داشته باشد. باید کوئل کندانسور نصب شده در پشت یخچال را یک بار در سال تمیز کنید.

3-علت عدم ایجاد سرمایش در یخچال 

بررسی دماسنج یخچال 

باید ابتدا عقربه دماسنج یخچال خود را بررسی کنید. با استفاده از این عقربه می توان دمای یخچال را کاهش داد. در این مواقع باید دماسنج یخچال و فریزر را باهم بررسی کنید، ممکن است برودت موجود در فریزر باعث خنک ماندن یخچال شما شود و شما را از نقص موجود در یخچال خود غافل سازد.

لازم به ذکر است شما باید این کار را برای فریزر هم انجام دهید. دمای داخل یخچال باید بین ۳ تا ۴ درجه سانتیگراد و دمای فریزر آن باید در دمایی بین ۱۵- تا ۱۸- درجه سانتیگراد قرار داده باشد.

بیشتر بخوانید: نمایندگی یخچال فریزر ال جی در فولادشهر

بررسی منافذ موجود در یخچال 

باید منافذ موجود بین فریزر و یخچال را بررسی کنید و حتی لوله تخلیه را که برای خارج کردن یخ و تخلیه مواد زائد به کار می رود چک نمایید. توصیه می شود در مواقع بررسی یخچال لوله تخلیه را در اولویت قرار داده و در صورت رویت مواد زائد آن را تخلیه نمایید. این مواد زائد ممکن موجب اختلال در یخچال شود.

اطمینان از سالم بودن درب یخچال 

برای سالم بودن درب یخچال؛ می توانید با قرار دادن یک برگ کاغذ در بین درب یخچال و یخچال این کار را انجام دهید. سپس کاغذ موجود را به سمت بیرون بکشید. در این حالت اگر با کشیدن کاغذ متوجه اصطکاک شوید این مسئله گویای ان است که درب یخچال سالم بوده و مشکلی از این بابت متوجه آن نیست.

باید این عمل را برای تمام نواحی درب یخچال انجام دهید. اگر متوجه شدید در قسمتی، هیچ اصطکاکی بین کاغذ و درب یخچال ایجاد نشد یعنی درب یخچال دارای نقض بوده و باید لاستیک درب تعویض شود.

بیشتر بخوانید: نمایندگی یخچال فریزر ال جی در شاهین شهر

بررسی اجزای یخچال 

با استفاده از یک مولتی متر می توان جریان برق م مختلف یخچال از قبیل سوئیچ درب، تایمر و ترموستات یخ زدای و فن اواپراتور را امتحان کرده و اتصالات احتمالی را پیدا کنید.

برای دریافت مشاوره میتوانید از طریق شماره 09140699618 به صورت مستقیم با آقای مهندس اقبال تماس بگیرید.

4- یخچال را در حالت روشن تحت نظر خود قرار دهید

منتظر ماندن به مدت یک روز کامل

عوامل متعددی موجب اختلال در روند کارکرد همیشگی یخچال می شود. در یک محیط مرطوب امکان دارد یخچال ناگهان دچار نقص شده و اختلالی در آن به وجود آید، در این حالت کافیست تا دمای آن را کاهش دهید تا شرایط فعلی محیط روی عملکرد یخچال تاثیری نداشته باشد.

اگر به خاطر شرایط مرطوب محیط دمای یخچال را به کاهش دهید تا برودت لازم را پیدا کند، باید حداکثر یک روز کامل یا بیشتر منتظر بمانید تا یخچال دستور فوق را به صورت کامل اجرا نماید.

زمانی که فریزر دارای یخ فراوانی باشد یخ زدای فریزر را روشن کنیدو کوئل کندانسور را تمیز نمایید.

بیشتر بخوانید: نمایندگی یخچال فریزر ال جی در خمینی شهر 

در صورتی که کوئل کندانسور تمیز نشود، نمی تواند پخش جریان ملایم گرما در داخل یخچال انجام دهد که منجر به سرمای مداوم و بیش از حد داخل یخچال خواهد شد. زمانی که یخ زدای یخچال معیوب باشد، کوئل اواپراتور تولید سرمای بیش از حد داخل یخچال می کند.

یخچال فریزر سامسونگ

5-بررسی وضعیت درب یخچال

درب یخچال به گونه ای طراحی شده که مانع از خروج سرمای داخل یخچال به بیرون شده و درنتیجه مواد غذایی سالم نگه داشته شوند، اما اگر درب یخچال دچار نقضی شده باشد، سرمای یخچال به بیرون انتشار پیدا خواهد کرد.

با انتشار سرمای داخل یخچال به محیط بیرون، محیط داخل یخچال رفته رفته ملایم تر خواهد شد و در نتیجه کمپرسور موجود در یخچال به صورت مداوم ملزم به تولید و انتقال سرما به محیط داخلی یخچال خواهد بود. تداوم این نقض،  به کارکرد بیشتر یخچال و در نتیجه استهلاک موتور و افزایش مصرف انرژی برق منجر خواهد شد.