خدمات تخصصی برق خودرو در اصفهان ( شمس)

برق خودرو : کلیه ابشن های ماشین های ایران خودرو وسایپا و ماشین های خارجی ( هیوندا . کیا . ام وی ام . و...)

ضامینس 167



خدمات فنی تخصصی برق خودرو در اصفهان شمس
خدمات ما :
برق خودرو : کلیه ابشن های ماشین های ایران خودرو وسایپا و ماشین های خارجی ( هیوندا . کیا . ام وی ام . و...)
تنظیم موتور خودرو : تنظیم موتور . ریمپ خودرو . تیونینگ خودرو . کاهش دما و کاهش مصرف سوخت . مالتی پلکس و شبکه )
خدمات برق خودرو در محل 
برای  دریافت خدمات برق خودرو در اصفهان در محل بدون جابجای خودرو شما میتوانید با تکنسین ما تماس حاصل فرمایید 
تماس با تکنسین  سیار : 09140696940 شمس 
تماس با ما
 
ادرس دفتر : خیابان ولی عصر نبش 36
تماس با مدیریت :09396184760

اهمیت برق خودرو و نیاز به تعمیر حرفه‌ای
سیستم برق خودرو یکی از مهم‌ترین اجزای خودرو است که تمامی فعالیت‌های الکتریکی از جمله:
 
استارت خودرو
روشنایی داخلی و خارجی
سیستم‌های ایمنی (مانند کیسه هوا)
صفحه نمایش مرکزی
سیستم صوتی و تهویه
باتری و شارژ آن
را کنترل می‌کند. هرگونه خرابی در این بخش می‌تواند منجر به توقف کار خودرو یا حتی خطرات جدی برای راننده و سرنشینان شود.
برق خودرو در اصفهان : خدمات برق خودرو شمس
باطری ساز اصفهان خدمات باتری خودرو در اصفهان
باتری خودرو نقش حیاتی در راه‌اندازی وسیله نقلیه شما دارد. نیراخودرو با بهره‌گیری از بهترین باطری سازان اصفهان خدماتی چون:
 
تشخیص وضعیت باتری
تعویض باتری اصلی با گارانتی
تعمیر باتری خودرو (در صورت امکان)
نصب باتری مطابق با استانداردهای فنی
مشاوره درباره نحوه نگهداری صحیح باتری
 
نکات پیشگیرانه برای حفظ سلامت سیستم برق خودرو
دوره‌ای تست باتری و سیستم شارژ خودرو
خاموش کردن چراغ‌ها و تجهیزات برقی بعد از خاموش کردن خودرو
استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی با کیفیت و استاندارد
نصب محافظ ولتاژ در صورت وجود نوسانات برق
انجام بازدید دوره‌ای از سیم‌کشی و اتصالات
تنظیم موتور در اصفهان
 
 
سوالات متداول (FAQ)
آیا خدمات برق خودرو فقط در مرکز اصفهان ارائه می‌شود؟ بله، ما در تمامی نقاط اصفهان  ارائه می‌دهیم. همچنین در صورت نیاز به تعمیر در سایر شهرستان‌های استان، می‌توانید با ما تماس بگیرید.
 
آیا قطعات مورد استفاده اصلی هستند؟ بله، تمامی قطعاتی که در تعمیر استفاده می‌شوند، اصلی، گارانتی شده و با کیفیت هستند.
 
آیا خدمات شما دارای گارانتی هستند؟ بله، تمامی خدمات دارای گارانتی  بوده و در صورت بروز هرگونه مشکل، بدون دریافت هزینه مجدد، خدمات اصلاحی ارائه می‌شود.



تعمیر سیم کشی در اصفهان
تنظیم موتور خودرو چیست؟
همان‌طور که از نامش بر می‌آید، اصطلاح فنی تنظیم موتور به روان و دقیق کار کردن مجموعه مکانیکی و الکترونیکی مربوط به عملکرد کلی پیشرانه خودرو اشاره دارد. پیشرانه‌های احتراق داخلی از صدها و هزاران قطعه محرک تشکیل شده‌اند که هماهنگی و صحت عملکرد میان این قطعات تضمین‌کننده کارکرد صحیح پیشرانه است.
 
این اصطلاح فنی در زبان انگلیسی با واژگان Tune Up (تیون آپ) شناخته می‌شود. اگرچه تیون آپ کردن پیشرانه معمولا در ذهن مخاطب به تنظیم میزان سوخت ورودی و زمان جرقه نسبت داده می‌شود، اما ضمن گستردگی فاکتورهای نهان پشت پرده تنظیم موتور، اهمیت تناسب این فاکتورها داستانی بسیار عمیق و پیچیده به همراه دارد.
اکتورهای رایج در تنظیم موتور ماشین
همان‌طور که بیان شد، تنظیم موتور خودرو تنها محدود به تنظیم زمان جرقه و میزان ورودی سوخت نیست و بسیاری از فاکتورهای دیگر در یک تیون آپ صحیح در نظر گرفته می‌شود که وابسته به نوع پیشرانه، نوع سوخت مصرفی، سیستم کامپیوتری و مکانیکی (الکترومکانیکی) خودرو انجام می‌گیرد. با این حال بیشتر این فاکتورها پیرامون عملکرد سیستم سوخت‌رسانی، سیستم جرقه و کارکرد ایدئال پیشرانه انجام می‌گیرد که می‌تواند به روش‌های مختلفی از جمله سرویس، نظافت، تعویض، تعمیر و تنظیم محقق شود.
خدمات تخصصی برق خودرو شمس در اصفهان
 
تعمیر برق خودرو خارجی 

سرویس دوره ای
انجام مرتب و منظم سرویس دوره ای خودرو یکی از ابتدایی‌ترین و مهم‌ترین اصول تیون آپ خوب و تضمین عملکرد بهتر پیشرانه است. مهم‌ترین فاکتورهای مربوط به سرویس دوره‌ای تعویض روغن و فیلتر روغن، بازدید و تعویض تسمه تایم، بازدید، نظافت و تنظیم یا تعویض شمع‌ها، بازدید سلامت وایرها، بازدید لوله‌های سیستم خنک‌کاری، تعویض فیلتر هوا پیشرانه و فیلتر کابین، بازدید سطح و رنگ مایع خنک کاری، بازدید و تعویض تسمه‌ها و بازدید سطح و کیفیت روغن گیربکس است. سرویس دوره‌ای از کارهای اجباری و غیر قابل چشم‌پوشی است که مالک وظیفه انجام منظم آن‌ها را بر عهده دارد.
تعمیر شیشه بالا بر" قفل مرکزی " اینه در اصفهان
نظافت دوره‌ای دریچه گاز و استپر
تمیزکاری اجزا و قطعات مربوط به موتور خودرو شاید یک کار وسواسی و غیر ضروری به نظر برسد که صرفا جهت زیبایی انجام می‌گیرد. اما برخی از اجزای خودرو بدون نیاز به تعویض، تنها نیازمند نظافت دوره‌ای هستند. به عنوان مثال شمع خودرو معمولا با نظافت و تنظیم فاصله الکترود (تنظیم گَپ)، تا مدت‌های طولانی قابل استفاده است. همچنین بسیاری از ایرادهای مربوط به عدم کارکرد صحیح خودروهای انژکتوری دارای دریچه گاز مکانیکی، از آلودگی و قفل شدن مکانیزم دریچه و استپر موتور است که با نظافت و سرویس مجدد به کار خود ادامه می‌دهد. همچنین نظافت پیوسته پیشرانه و زیر خودرو می‌تواند هرگونه نشتی مایع و روغن را به سرعت برملا کند.
تجهیزات تنظیم موتور خودرو
کار تخصصی تنظیم موتور ماشین یا تیون آپ نیازمند برخی تجهیزات نسبتا ساده، اما حیاتی برای اجرای صحیح تنظیم موتور است. در گذشته‌های دور (و بعضا امروزه)، خودروهای کاربراتوری را بر اساس صدا و بوی اگزوز، میزان لرزش پیشرانه و مجموع تجربیات جمع‌شده از گذشته تنظیم می‌کردند که در بسیاری از موارد به دلیل عدم وجود دانش فنی کافی، این مهم به خوبی انجام نمی‌گرفت و پیشرانه تنظیم نمی‌شد یا زودتر از موعد از تنظیم خارج می‌شد.
 
امروزه می‌دانیم که یک تنظیم اصولی چه برای خودرو کاربراتوری و چه انژکتوری، نیازمند مجموعه‌ای از تجهیزات و ابزار مخصوص است تا فاکتور خطای انسانی از این معادله پیچیده حذف شود. در ادامه به معرفی برخی از مهم‌ترین ابزارهای مربوط به تیون آپ پیشرانه می‌پردازیم که اگرچه وجود بیشتر آن‌ها الزامی و ضروری نیست، اما بدون تردید کار تنظیم موتور خودرو را برای فرد مکانیک ساده‌تر می‌کند.
سیستم های ABS.TPS در اصفهان


دستگاه دیاگ
دستگاه دیاگ دستی قابل حمل
اگر به خاطر داشته باشید گفتیم که در دوران مدرنیته، کلمه دیاگ زدن کم‌کم جانشین کلمه تیون آپ و تنظیم موتور خودرو شد. اما کلمه دیاگ (Diag) مخفف فعل Diagnose (دیاگنوس) یا اسم Diagnosis (دیاگنوسیس) یا صفت Diagnostic (دیاگنوستیک) به معنای عیب‌یابی است. دستگاه دیاگ یک ابزار عیب‌یاب کامپیوتری یا Diagnostic Tool است که به پورت کامپیوتر خودروهای دارای ECU، معروف به پورت OBD (On Board Dignostic) متصل می‌شود و به کمک سنسورهای موجود در موتور خودروهای جدید، عیب و ایرادات احتمالی را شناسایی می‌کند.
 
این ابزار در نمونه‌های ارزان‌قیمت دستی با قابلیت اتصال بلوتوث به تلفن همراه و لپتاپ، نمونه دستی دارای مانیتور انحصاری یا نمونه پیشرفه بزرگ در بازار موجود است که بر اساس توانایی‌ها، ویژگی‌ها و قابلیت اندازه‌گیری و تشخیص فاکتورهای مختلف یا قابلیت استفاده در تعداد خودروهای متنوع، می‌تواند تا چندین هزار دلار قیمت داشته باشد. طبیعتا این دستگاه فقط در خودروهای مدرن دارای پورت ECU قابل استفاده است.
 
تنظیم موتور در خودروها
حالا که با اصول ابتدایی و فاکتورهای موثر در تنظیم موتور خودرو آشنا شدیم، بیایید ببینیم که در صورت سالم بودن اجزا و ادوات مربوط به پیشرانه، فرایند تنظیم موتور در خودروهای کاربراتوری، انژکتوری، توربو و کاستوم (سفارشی) به چه صورت انجام می‌گیرد.
 
تنظیم موتور کاربراتوری
کاربراتور
به‌صورت خلاصه در پیشرانه‌های کاربراتوری، دو فاکتور AFR و زمان جرقه در تنظیم و سلامت کار کردن پیشرانه اساسی‌ترین نقش را بازی می‌کنند. در نتیجه مکانیک با استفاده از جریان‌سنج هوا، گیج وکیوم و چراغ دلکو، تلاش می‌کند تا با تنظیم پیچ‌های تغذیه بنزین از روی کاربراتور، ضریب AFR و زمان‌بندی سیستم جرقه (دلکو) را طوری تنظیم کند که بیشترین میزان وکیوم و حداکثر جریان عبوری هوا حداقل بر روی یکی از این دو دستگاه تامین شود.
 
مکانیک ممکن است در راستای دستیابی به تنظیم ایدئال سیستم دلکو، وایرها و شمع‌های خودرو را بازدید و تعویض کند. همچنین احتمال دارد باز کردن، سرویس، شستشو یا تغییر در سیستم پاشش داخلی کاربراتور (سوزن‌ها و ژیگلورها) نیز ضروری باشد.
 
تنظیم موتور انژکتوری
خودروهای انژکتوری به دلیل تجهیز به کامپیوتر، معمولا (در نسخه‌های مدرن امروزی) به سنسورهای مختلف نظیر سنسور حجم هوای ورودی (سنسور مَف/MAF)، سنسور وکیوم (سنسور مَپ/MAP)، سنسور اکسیژن، سنسور موقعیت میلنگ و میل‌بادامک و… مجهز هستند. ازاین‌رو اطلاعات دریافتی از آن‌ها به کمک دستگاه دیاگ و از طریق پورت OBD استخراج می‌شود و پس از اعمال تغییرات کامپیوتری (با تلفن هوشمند یا لپ‌تاپ)، در صورت نیاز بر روی دستگاه داینو به تایید نهایی می‌رسد. در نتیجه در تنظیم این دست پیشرانه‌ها نیازی به استفاده از گیج وکیوم، جریان‌سنج هوا و چراغ دلکو نیست.
 
تنظیم موتور مجهز به پرخوران
تنظیم پیشران‌های مجهز به سیستم پرخوران (توربوشارژر یا سوپرشارژر) چه در نوع کاربراتوری و چه انژکتوری، به رویه نمونه فاقد پرخوران بسیار نزدیک است. با این تفاوت که در تنظیم پیشرانه‌های دارای سیستم پرخوران، نیاز به تغییر در ضریب AFR و زمان احتراق (جرقه) ضروری است، اما این تغییر باید از سوی مکانیک باتجربه انجام گیرد، چراکه در غیر این صورت می‌تواند با عواقب بسیار سنگین همراه باشد. همچنین به دلیل وجود سیستم پرفشار هوای ورودی، اطلاعات حاصل از جریان‌سنج هوا و گیج وکیوم با اختلال نسبی همراه خواهد بود. از این رو مکانیک باید در زمینه تنظیم ضریب AFR و مخصوصا تایم جرقه توجه و زمان بسیار بیشتری به خرج دهد.
 
تنظیم موتور کاستوم (سفارشی)
تیون آپ دقیق
موتور کاستوم یا سفارشی، به پیشرانه‌ای اطلاق می‌شود که بر حسب نیاز حاصل از تعمیرات یا ارتقای فنی، از استاندارد رایج شرکت سازنده خارج شده باشد. بسیاری از پیشرانه‌ها به هنگام تعمیرات اساسی از میل‌سوپاپ متفاوت، پیستون‌های تخت یا کله قندی‌، سیستم پاشش سوخت متفاوت یا ارتقایافته، سیستم جرقه افترمارکت، سیستم پرخوران و… بهره می‌گیرند که به‌صورت استاندارد در آن موتور خودرو به کار گرفته نشده است. همچنین ممکن است پیشرانه موردنظر یک موتور کاملا مهندسی‌شده، متشکل از مجموعه‌ای از اجزا و ادوات سر هم شده باشد که محاسبات مهندسی ابتدایی را بر هم بزند و بیشتر به یک هندوانه در بسته شبیه باشد.
 
این پیشرانه مستقل از مکانیکی یا کامپیوتری (کاربراتوری یا انژکتوری) بودن، می‌تواند به کمک تجهیزات ابتدایی نظیر گیج وکیوم، چراغ دلکو و دستگاه دیاگ در حد استفاده روزمره تیون آپ شود. اما اگر قرار باشد از حداکثر پتانسیل نهایی پیشرانه مورد نظر (به عنوان مثال در مسابقات) استفاده شود، تنظیم نهایی یا به اصلاح فنی Fine Tune آن بدون کمک گرفتن از دستگاه داینو طاقت‌فرسا و تقریبا غیرممکن است. آنچه دستگاه داینو در یک روز کاری برای تنظیم پیشرانه‌های این چنینی انجام می‌دهد، برای دستگاه‌های معمول و رایج می‌تواند از چند روز تا چند هفته به طول انجامد و در نهایت هرگز به حالت ایدئال خود نرسد.